Projekty

Jak se projekty tvoří?

Jako učitel Reggia musíte počítat s tím, že když přijdete s nápadem, směr zájmu dětí vás často odvede zcela jinam. Ale pokud se tomu otevřete a nadšeně se s dětmi vydáte na tuto dobrodružnou cestu, můžete se s nimi ponořit až do hlubin poznání, aneb od vody k Titaniku či od ohně k indiánům. Zde najdete příklady našich projektů ve formě prezentace či pdf dokumentu.

Misto, kde mám školku

Tak znělo téma pro celou školku na školní rok, ovšem každá třída se ve svém zkoumání a tvoření vydala trochu jinou cestou...

Opičková stezka.pdf
Mašinky.pdf
Ježouři.pdf
Draci.pdf

Ateliér

Ateliér je vyhrazený prostor a čas pro práci s malými skupinkami dětí na jejich tvořivé nápady a projekty. Ateliéristka může v malé skupině dát dětem větší svobodu se vyjádřit, důkladně sledovat a zaznamenávat proces, reagovat na děti a doprovázet je na teto vzrušující cestě. V tomto tvořivém prostoru vznikají neuvěřitelně krásné výtvory a prožitky.

Ateliér Ještěrek: https://youtu.be/f2GXZs8RVIM
Ateliér Opičky: https://youtu.be/f-mxyulMeJ8
Ateliér Krtečci: https://youtu.be/lrpDy5rAgBs

Živly

"Co jsou to živly? Který vás nejvíce zajímá? Co Vás napadá když se řekne voda?" Takto to všechno začalo a podívejte kam každá třída nakonec během roku docestovala.

Voda: voda.pdf
Oheň: Ohen-M2.pptx
Od vody k Titaniku: Od-vody-k-Titaniku2.ppt

Video - jako výstup projektu

V některých projektech jsme se zaměřili přímo na proces. Kamera může být dalším úhlem pohledu a dokumentace. V rámci projektu "Místo, kde mám školku" děti natáčely školkový den ze své perspektivy.

Safirka očima dětí https://www.youtube.com/watch?v=B01BAToHc8Q&feature=youtu.be

Různé (vůně, olympiáda,zahradníci)

Projekty vycházející spontánně od dětí, jejich zájmů a zaujetí. Každá třída se ponořila do jiného tématu a vydala se na svou dobrodružnou cestu poznání.
Olympiáda (pdf)
Zahradníci (pdf)
Vůně (pdf)

 

Safirka

Anglická školka v Brně